Kompetencer

Min værktøjskasse er fyldt med kompetencer og erfaringer.

Mødefacilitering og -ledelse

Gennem en årrække har jeg været en efterspurgt facilitator og mødeleder. Til såvel tunge, strategiske forløb som til mere afslappede og hyggelige events.

Det gælder om, at alle – uanset mødets formål – føler sig godt tilpas, føler sig hørt og oplever at være i mødets centrum – også selv om der måske er flere hundrede deltagere.

Mødeledelse handler også om at forstå og indfange de budskaber og det mål, som arrangørerne har med mødet.

Eksempler på møder, hvor jeg har gjort en forskel: Strategiseminar, Udviklingsdag, Generalforsamlinger, Repræsentantskabsmøder, afdelingsmøder, borger- og beboermøder, sponsornetværk, åbent hus-arrangementer og mange, mange flere..

Strategi

Jeg bruger faktisk kun sjældent ordet strategi. Det betyder til gengæld ikke, at jeg ikke arbejder strategisk med kommunikation. Jeg byder altid ind med konkrete kommunikationsløsninger. Ikke uden en plan – men med klare og brugbare bud på, hvordan jeg kan hjælpe jer med at nå jeres strategiske mål. Jeg rådgiver jer om god kommunikation; klar tale og målrettede budskaber.

Mange kommunikationsbureauer har tegnet en fin model, som viser, hvordan de når fra strategi til plan til handling. Jeg kan godt a’ og til få den tanke, at modellen er lavet for at få processen til at se lidt dyrere ud.

Målrettet og målbar kommunikation

Det kan være svært at måle, om investeringen i kommunikation giver udbytte. På kort eller lang sigt. Jeg bestræber mig nu alligevel på at sætte mål op sammen med mine kunder, hver gang jeg løser opgaver på deres vegne.

Helt enkelt kan det handle om at følge statistikken fra kundens Google Analytics, måle på respons, udsende spørgeskemaer eller evalueringer. Der kan også være tale om opfølgende interviews eller egentlige fokusgrupper.

 

 

 

PR

Jeg kender pressens arbejdsrytme, jeg ved, hvornår og hvordan vi rammer medierne bedst og kan fortælle jeres historie i et sprog, så den fanger redaktionens opmærksomhed.

Hvorfor ikke bruge 4-6 timer af min tid (= cirka 5.000 kr.) på at få jeres histore plantet i avisen eller et relevant fagblad? Investeringen er betalt tilbage i samme øjeblik, avisen kommer på gaden.

Prøv selv at google ‘pressemeddelelse skabelon‘ og gå så i gang. Send derefter pressemeddelelsen afsted. Mærk efter: Blev det rigtig godt? Og kom historien i avisen?

 

Grafisk design

I en mobil og digital verden, hvor indhold ikke bare er tekst på hvidt papir, er I nødt til at arbejde med visuelle virkemidler: Billeder, grafik, video.

Alene af den grund, at jeg er farveblind, kalder jeg mig ikke for hverken grafiker eller designer. Men jeg brænder for godt design, og jeg sætter en ære i at levere grafisk design, der understøtter de budskaber, I gerne vil have ud. Uanset platform.

Derfor vælger jeg den fotograf, den designer eller illustrator, der kan skabe det visuelle univers, som jeres fortælling forjener.

 

Netværk

Netværk er nærmest blevet mit dna. I dag er konsulenthuset tuen opbygget omkring sit eget netværk af kreative og kompetente partnere.

I gennem de senere år har jeg desuden udviklet og faciliteret flere netværk, og i dag står jeg i spidsen for:

  • Kommunikationspilot.dk (kommunikationsnetværk)
  • AlmenKOM (kommunikationsnetværk målrettet almene boligorganisationer)
  • #VoresNetværk (Århus Håndbolds sponsornetværk)

Vi bliver kun klogere ved at dele vores viden. Så tøv ikke med at gribe fat i mig, hvis du vil dele lidt netværk…

Brochuren, bladet og alt det andet

Det kan godt være, at du har svært ved at finde et kommunikationsbureau, der skilter med, at de laver brochurer, nyhedsbreve eller en simpel folder. Men det gør jeg.

Jeg har faktisk arbejdet med trykte medier lige siden første arbejdsdag, og jeg har stadig stor indsigt i de klassiske medier, som selvfølgelig fortsat spiller en vigtig rolle, når I skal ramme jeres målgruppe.

Den redaktionelle proces har været udgangspunktet for min karriere. Og i mange år var tuen reelt et lille forlag med ansvaret for mange trykte publikationer. Den viden og erfaring nyder mine kunder godt af i dag.

Ny hjemmeside? Ta’ mig med på råd

I mange mindre og mellemstore virksomheder er det måske første gang, at ledelsen står over for udviklingen af en ny hjemmeside.

Engang var tuen også webbureau (tuenweb) – og den kompetence, og den viden, jeg har høstet siden, gør mig nu i stand til at være jeres uvildige rådgiver og evt. projektleder, når I står foran en ny hjemmeside. Akkurat som man hyrer en bygherrerådgiver i forbindelse med større byggerier!

Et samarbejde med tuen om jeres næste hjemmeside har tilmed den fordel, at jeg har for vane at beskrive projektforløb og webstrategier på almindeligt dansk og ikke med smarte it-udtryk.

Projektledelse

Det giver tryghed for mine kunder, når de ved, at deres hjemmeside altid er opdateret, at nyhedsbrevet bliver udsendt til tiden (og til de rigtige modtagere), eller at pressemeddelelsen når frem til de rigtige journalister.

Det lyder måske ikke så sexet, men jeg prioriterer projektledelse lige så højt som den kreative ideudvikling. Ganske enkelt for at sikre, at mine kunders investering i god kommunikation kan betale sig.

Tekstarbejde og journalistik

Et af tidens vel nok største buzzword er ‘Content Marketing’ (har du brug for et nyt buzzword – så prøv denne buzzword generator). For 7-8 år siden kaldte vi det redaktionel kommunikation, og værktøjet var ‘storytelling’.

Dengang som nu handler det om at finde og formidle de gode historier. Historier, der er relevante og interessante nok til, at jeres målgruppe bliver fanget af nyhedsbrevet, hjemmesiden eller magasinet.

Journalistikken er en af mine kernekompetencer. Jeg bruger den til at fortælle historier i nyhedsbreve, kundemagasiner, hjemmesider og mange andre medier.

Jeg leverer blandt andet:

  • det fængende interview
  • gode tekster, målrettet de enkelte medier
  • pressemeddelelser
  • tema-, nyheds- eller baggrundsartikler
  • journalistisk formidling.