Kompetencer

Vi er et team med stærke faglige kompetencer, og vi stiller dem til rådighed, når I har brug for dem.
opdatering_127x127

Opdatering og opfølgning

Er det en kompetence: At opdatere og følge op?

Det lyder enkelt, men er desværre den del af kommunikationsarbejdet, der undervurderes af flest: Hjemmesiden med gamle nyheder, nyhedsbrevet, der aldrig bliver sendt, og den halvhjertede LinkedIn-side.

Det svarer lidt til, at grønthandleren ikke får sat de friske varer frem, eller isenkræmmeren ikke har grill-sortimentet på plads til foråret.

Vi har – for nu at være ærlige – mistet flere opgaver på at være – ja, ærlige. Vi glemmer nemlig ikke at fortælle, at vejen til synlighed på nettet kræver content. Masser af content. Levende, interessant, relevant og målrettet indhold i en form, der passer til jeres publikum: Artikler, noter, videoklip, billeder, infografik.

Det har en pris. Kræver meget af jer selv – eller sådan nogle som os.

Vi kalder det en kompetence.

strategi_127x127

Strategi

Vi bruger faktisk kun sjældent ordet strategi. Det betyder til gengæld ikke, at vi ikke arbejder strategisk med kommunikation. Vi byder altid ind med konkrete kommunikationsløsninger. Ikke uden en plan – men med klare og brugbare bud på, hvordan vi kan hjælpe jer med at nå jeres strategiske mål. Vi rådgiver jer om god kommunikation; klar tale og målrettede budskaber.

Mange kommunikationsbureauer har tegnet en fin model, som viser, hvordan de når fra strategi til plan til handling. Vi kan godt a’ og til få den tanke, at modellen er lavet for at få processen til at se lidt dyrere ud.

kommunikation_127x127

Målrettet og målbar kommunikation

Det kan være svært at måle, om investeringen i kommunikation giver udbytte. På kort eller lang sigt. Vi bestræber os nu alligevel på at sætte mål op sammen med vores kunder, hver gang vi løser opgaver på deres vegne.

Helt enkelt kan det handle om at følge statistikken fra kundens Google Analytics, måle på respons, udsende spørgeskemaer eller evalueringer. Der kan også være tale om opfølgende interviews eller egentlige fokusgrupper.

 

 

 

pr_127x127

PR

Vi kender pressens arbejdsrytme, vi ved, hvornår og hvordan vi rammer medierne bedst og kan fortælle jeres historie i et sprog, så den fanger redaktionens opmærksomhed.

Hvorfor ikke bruge 4-6 timer af vores tid (= cirka 5.000 kr.) på at få jeres histore plantet i avisen eller et relevant fagblad? Investeringen er betalt tilbage, i samme øjeblik avisen kommer på gaden.

Prøv selv at google ‘pressemeddelelse skabelon‘ og gå så i gang. Send derefter pressemeddelelsen afsted. Mærk efter: Blev det rigtig godt? Og kom historien i avisen?

 

grafisk_127x127

Grafisk design

I en mobil og digital verden, hvor indhold ikke bare er tekst på hvidt papir, er I nødt til at arbejde med visuelle virkemidler: Billeder, grafik, video.

Vi kalder os af gode grunde ikke et designhus, men vi huser designere, der sætter en ære i at levere grafisk design, der understøtter de budskaber, I gerne vil have ud. Uanset platform.

I praksis og i hverdagen giver det også rigtig god mening, at vi har sammensat et hold, hvor grafikere supplerer tekstfolk og projektledere: Det betyder nemlig, at vi kan gøre arbejdet færdigt med det samme, når brochuren skal laves, hjemmesiden i luften eller nyhedsbrevet sendes ud.

 

online_marked_127x127

Online markedsføring

Er der trafik på jeres hjemmeside? Hvor mange åbner, læser og klikker videre på jeres nyhedsbrev? Og hvordan er responsen på jeres LinkedIn-side.

Tekstarbejde til online-medier handler ikke kun om at skrive klart og kort. Det gælder også om at fange søgemaskinens opmærksomhed.

Vi kan rådgive og vejlede jer, når I vil sætte mål op for jeres online-markedsføring. Og vi kan rapportere og fortælle jer, om indsatsen er pengene værd:

  • SEO (søgemaskineoptimering)
  • Sociale medier (LinkedIn og Facebook)
  • Google Adwords
  • Link building
brochure_127x127

Brochuren, bladet og alt det andet

Det kan godt være, at du har svært ved at finde et kommunikationsbureau, der skriver, at de laver brochurer, nyhedsbreve eller en simpel folder. Men det gør vi.

Vi har faktisk arbejdet med trykte medier lige siden første arbejdsdag, og vi har stadig stor indsigt i de klassiske medier, som selvfølgelig fortsat spiller en vigtig rolle, når I skal ramme jeres målgruppe.

Vi ved, hvordan billederne skal behandles til tryk, hvad forskellen er på 130g og 170g papir, hvilke trykkerier der er bedst, og hvordan posten skal have de adresseløse forsendelser. Kort sagt: Vi kan vores håndværk.

hjemmeside_127x127

Ny hjemmeside? Ta’ os med på råd

I mange mindre og mellemstore virksomheder er det måske første gang, at ledelsen står over for udviklingen af en ny hjemmeside.

Vi er – modsat de fleste webbureauer – uafhængige af CMS-systemer og kan – baseret på mange års erfaring og faglig indsigt – fungere som jeres uvildige rådgivere og evt. projektledere. Akkurat som man hyrer en bygherre- eller totalrådgiver i forbindelse med større byggerier!

Et samarbejde med tuen om jeres næste hjemmeside har tilmed den fordel, at vi har for vane at beskrive projektforløb og webstrategier på almindeligt dansk og ikke med smarte it-udtryk.

projektledelse_127x127

Projektledelse

Vi kalder os selv for et projekthus. Fordi vi ikke blot er med, når ideerne skabes. Men også sikrer, at projektet kommer sikkert i mål.

Det giver tryghed for vores kunder, når de ved, at deres hjemmeside altid er opdateret, at nyhedsbrevet bliver udsendt til tiden og til de rigtige modtagere, eller pressemeddelelsen når frem til de rigtige journalister.

Det lyder måske ikke så sexet, men vi prioriterer projektledelse lige så højt som den kreative ideudvikling. Ganske enkelt for at sikre, at vores kunders investering i god kommunikation kan betale sig.

Vores projektstyringssystem samler alle informationer om hver enkelt opgave og giver både os og vores kunder et fuldt overblik over, hvad der skal gøres, hvornår og af hvem.

journalistisk_127x127

Tekstarbejde og journalistik

Et af tidens vel nok største buzzword er ‘Content Marketing’ (har du brug for et nyt buzzword – så prøv denne buzzword generator). For 7-8 år siden kaldte vi det redaktionel kommunikation, og værktøjet var ‘storytelling’.

Dengang som nu handler det om at finde og formidle de gode historier. Historier, der er relevante og interessante nok til, at jeres målgruppe bliver fanget af nyhedsbrevet, hjemmesiden eller magasinet.

Journalistikken er en af vores kernekompetencer. Vi bruger den til at fortælle historier i nyhedsbreve, kundemagasiner, hjemmesider og mange andre medier.

Vi leverer:

  • det fængende interview
  • gode tekster, målrettet de enkelte medier
  • pressemeddelelser
  • tema-, nyheds- eller baggrundsartikler
  • journalistisk formidling.