Om tuen

Du hænger på mig – Andres – når du arbejder sammen med tuen. Som kunde eller specialist. Det er min tilgang, mine kompetencer og min person, der sætter rammerne for vores arbejde.

Flere fakta

26

Antallet af almene boligorganisationer jeg har arbejdet for

478

Kunder jeg har sendt regninger siden 2003

17

Antal kunder, jeg arbejder for i øjeblikket

0

Prisen for det første kundemøde (inkl. opfølgende inspirationsnotat)

1966

Min årgang

10

Bassindybden ud for Mellemarmen – og mit kontor.

Lidt af fortællingen om tuen

tuen (officielt Tuen-media as) blev stiftet af Andres Tue Møller som et klassisk kommunikationsbureau tilbage i 2003. Gennem årene har jeg arbejdet for mange forskellige kunder: Store og små, iværksættere og veletablerede. Jeg har et helt særligt forhold til almene boligorganisationer, hvor jeg uden at rødme kan påstå, at jeg har noget særligt at byde på.
Bureau-opgaverne er i dag udskiftet med projekt- og konsulentopgaver. Jeg er fortsat tovholderen og ejer af tuen, men fra opgave til opgave tilknyttes specialister og sættes team efter behov.

De faste omkostninger og et produktionsapparat i form af lønnede medarbejdere, som – uundgåeligt – præger ens tilgang til opgaver og kunder er altså udskiftet med et hudløst ærligt og gennemsigtigt set up: Du får, hvad du ser!

Lige nu arbejder jeg blandt andet for:

Domea.dk, Orbiloc, Sundby-Hvorup Boligselskab, SCANPAN, Boligforeningen 10. marts, djursBO, Bricks, DOMI Bolig, V. Guldmann, AAB København, BL – Danmarks Almene Boliger, Antenneforeningen Aarhus, Huskøbet, Århus Håndbold.

Begivenheder

2003
2004
2006
2010
2014
2015
2017
2019

29.04.2003

Ikke første arbejdsdag. Men registreringsdatoen i CVR-registeret for Tuen-media as. En stor dag at løfte den personligt ejede freelancebiks op til en ‘rigtig’ virksomhed med regnskabspligt, revisorhonrorar og generalforsamling.

Vi laver kundemagasiner og personaleblade i stor stil, og da vi kun er tre medarbejdere flirter vi også en del med gode kolleger i midtbyen.

Midtbyen kalder

Samhandlen med vores legekammerater i midtbyen er så stort, at vi rykker sammen i et kontorfællesskab i Nørre Alle, Århus C. Nu kan vi for alvor dele kompetencer og kunder. Det sidste er til gengæld også årsagen til, at vi efter et par år skilles som gode kolleger.

Det er opgangstider i 00’erne. ‘Redaktionel konceptudvikling’ er en af vores kerneydelser. Alle virksomheder og organisationer med respekt for sig selv udvikler og udgiver egne medier. Stadig mest på tryk. Men det der internet begynder også at røre på sig.

Mediehuset Tuen

Tuen forlader Nørre Alle. Nu går vi selv. I vores nye, lyse, nyrenoverede rammer i det lovende vækstområde It-byen på Katrinebjerg bliver vi budt velkommen med løfter om netværk, summende liv af studerende og iværksættere. Vi udgiver avis, inviterer til en helt rigtig reception med taler, gaver og glade mennesker. Vi kalder os for Mediehuset Tuen og har fortsat øjnene rettet mod trykte medier.

‘Customer Magazines’ og ‘Storytelling’ er de store buzzword (hørte vi nogen hviske ‘content marketing’…?)

Nu med søster

‘Tiderne bliver aldrig de samme’. Finanskrisen raser og gør det af med kommunikation uden målbare resultater (og godt for det). Digitale medier udvikler sig til gengæld med lyslederkablets hastighed, og vi stifter søsterselskabet TuenWeb. Med web-kompetencer helt tæt på kan vi løse sammenhængende web-opgaver, og vi får en dyb indsigt i processer, teknik og – ikke mindst – faldgruber.

Vi fejrer vores søster med fest og dans under kyndig ledelse af verdensmester Peter Stokkebroe.

tuen med lille T

Efter godt tre år i familie med TuenWeb står vi igen på egne ben. Vi kigger indad og bruger mange timer – blandt andet sammen med vores bestyrelsesmedlem Peter Bredsdorff. Hvordan gør vi hinanden endnu stærkere? Og hvordan udnytter vi den enorme ballast, vi har med fra vores rejse?

Vi retter blikket mod vores absolutte styrker: Ekstrem høj service. Sikker og effektiv projektledelse. Stærke kommunikationskompetencer. Uafhængig rådgivning.

 

Redaktionen rykker

Vores arbejde drejer sig grundlæggende om at formidle de gode historier fra vores kunders hverdag. Skabe fortællinger, der skaber forretning eller flytter holdninger, følelser eller fakta. Vores kreativitet, evnen til at formidle og tænke i nye og relevante medier er vores berettigelse. Derfor har vi benyttet sommeren til at rykke vores ‘redaktionelle værksted’ ned på havnen i Aarhus. Tættere på virkeligheden. Og tæt på en mængde inspirerende og kreative mennesker. Ved samme lejlighed har vi sendt den ‘grå’ del af virksomheden – administration og bogholderi – ud i rolige omgivelser i nordbyen.

Fra kommunikations- til konsulenthus

2017 blev på mange måder en milepæl for tuen. I sync. med mine egne kompetencer og kundernes efterspørgsel løser jeg i dag – i endnu højere grad – afgrænsede opgaver, hvor der er behov for kreative ideer, konstruktive modspil og stærke kommunikative evner.
Jeg arbejder fortsat med vores værktøjskasse fra kommunikationsbureauet, men leverer i stigende grad mødeledelse, netværk og udviklingsforløb. Samtidig har jeg sagt farvel til de ‘rene’ bureaukunder. Slut med samlebånd.
I et kreativt, inspirerende og udfordrende miljø på havnen i Aarhus henter jeg hver dag ny energi og inspiration.

Netværk

Netværk er på mange måder blevet omdrejningspunktet for konsulenthuset tuen. Det er i kraft af et stærkt netværk af kreative og kompetente samarbejdspartnere, at jeg kan sætte det rigtige team, til hver enkelt opgave. Jeg har også etableret mine egne netværk – AlmenKOM og Kommunikationspilot – som er vidensnetværk med kommunikation som omdrejningspunkt. Og siden efteråret 2019 er jeg blevet netværksfacilitator for Århus Håndbolds netværk #VoresNetværk. Basen er fortsat de skønne omgivelser på Mellemarmen i Aarhus, men flere og flere opgaver bliver løst hos og sammen med mine kunder.