Om os

Vi er nødt til at komme tæt på, hvis vi skal levere kommunikation der passer til jer. Derfor er god kemi en forudsætning for det gode samarbejde.

Fakta

2310

Så mange rugbrødsmadder spiser vi hvert år til frokost

10

Dybden i havnebassinet lige ude foran vores vinduer.

33

Medarbejdernes gennemsnitsalder

78

Igangværende projekter pr. 15. marts 2016

410

Så mange fakturaer sendte vi i 2015

18

Så mange kilometer kører vores C1-teambil på literen

Vores mål og leveregler

Vi har sat os nogle mål for vores virksomhed: tuen skal af alle medarbejdere opleves som en behagelig, udfordrende og kreativ arbejdsplads. Vi skal værdsættes for vores faglige kompetencer, og de løsninger vi udvikler og leverer til vores kunder, men også for den måde vi er mennesker på.

Det sker ved at følge disse enkle leveregler:

Vi lytter til vores kunders behov, og vi anerkender, når vi ikke har de rette kompetencer til at løse en konkret opgave.

Vi er opmærksomme på, at vores løsninger altid skal have en forretningsmæssig værdi for vores kunder.

Vi leverer altid rettidigt, i den rigtige kvalitet og til aftalt pris.

Vi behandler hinanden, vores kunder og gæster i huset med respekt.

Begivenheder

2003
2004
2006
2010
2014
2015
2016
2003

29.04.2003

Ikke første arbejdsdag. Men registreringsdatoen i CVR-registeret for Tuen-media as. En stor dag at løfte den personligt ejede freelancebiks op til en ‘rigtig’ virksomhed med regnskabspligt, revisorhonrorar og generalforsamling.

Vi laver kundemagasiner og personaleblade i stor stil, og da vi kun er tre medarbejdere flirter vi også en del med gode kolleger i midtbyen.

web2006

Midtbyen kalder

Samhandlen med vores legekammerater i midtbyen er så stort, at vi rykker sammen i et kontorfællesskab i Nørre Alle, Århus C. Nu kan vi for alvor dele kompetencer og kunder. Det sidste er til gengæld også årsagen til, at vi efter et par år skilles som gode kolleger.

Det er opgangstider i 00’erne. ‘Redaktionel konceptudvikling’ er en af vores kerneydelser. Alle virksomheder og organisationer med respekt for sig selv udvikler og udgiver egne medier. Stadig mest på tryk. Men det der internet begynder også at røre på sig.

2006

Mediehuset Tuen

Tuen forlader Nørre Alle. Nu går vi selv. I vores nye, lyse, nyrenoverede rammer i det lovende vækstområde It-byen på Katrinebjerg bliver vi budt velkommen med løfter om netværk, summende liv af studerende og iværksættere. Vi udgiver avis, inviterer til en helt rigtig reception med taler, gaver og glade mennesker. Vi kalder os for Mediehuset Tuen og har fortsat øjnene rettet mod trykte medier.

‘Customer Magazines’ og ‘Storytelling’ er de store buzzword (hørte vi nogen hviske ‘content marketing’…?)

2010

Nu med søster

‘Tiderne bliver aldrig de samme’. Finanskrisen raser og gør det af med kommunikation uden målbare resultater (og godt for det). Digitale medier udvikler sig til gengæld med lyslederkablets hastighed, og vi stifter søsterselskabet TuenWeb. Med web-kompetencer helt tæt på kan vi løse sammenhængende web-opgaver, og vi får en dyb indsigt i processer, teknik og – ikke mindst – faldgruber.

Vi fejrer vores søster med fest og dans under kyndig ledelse af verdensmester Peter Stokkebroe.

2014

tuen med lille T

Efter godt tre år i familie med TuenWeb står vi igen på egne ben. Vi kigger indad og bruger mange timer – blandt andet sammen med vores bestyrelsesmedlem Peter Bredsdorff. Hvordan gør vi hinanden endnu stærkere? Og hvordan udnytter vi den enorme ballast, vi har med fra vores rejse?

Vi retter blikket mod vores absolutte styrker: Ekstrem høj service. Sikker og effektiv projektledelse. Stærke kommunikationskompetencer. Uafhængig rådgivning.

 

Redaktion_Balticagade

Redaktionen rykker

Vores arbejde drejer sig grundlæggende om at formidle de gode historier fra vores kunders hverdag. Skabe fortællinger, der skaber forretning eller flytter holdninger, følelser eller fakta. Vores kreativitet, evnen til at formidle og tænke i nye og relevante medier er vores berettigelse. Derfor har vi benyttet sommeren til at rykke vores ‘redaktionelle værksted’ ned på havnen i Aarhus. Tættere på virkeligheden. Og tæt på en mængde inspirerende og kreative mennesker. Ved samme lejlighed har vi sendt den ‘grå’ del af virksomheden – administration og bogholderi – ud i rolige omgivelser i nordbyen.

IMG_4164

Fra kommunikations- til konsulenthus

2016 blev på mange måder en milepæl for tuen. I sync. med vores egne kompetencer og kundernes efterspørgsel løser vi i dag – i endnu højere grad – afgrænsede opgaver, hvor der er behov for kreative ideer, konstruktive modspil og stærke kommunikative evner.
Vi arbejder fortsat med vores værktøjskasse fra kommunikationsbureauet, men leverer i stigende grad mødeledelse, netværk og udviklingsforløb. Samtidig har vi sagt farvel til de ‘rene’ bureaukunder. Slut med samlebånd.
I et kreativt, inspirerende og udfordrende miljø på havnen i Aarhus henter vi hverdag ny energi og inspiration.